Jak zaujmout zákazníka?

mailmarketing

To je pro někoho velmi obtížná otázka a stejná je i odpověď. Ve skutečnosti se vám nikdy nepodaří zaujmout všechny zákazníky, protože o tom, jestli na vás bude reagovat, rozhodují všechny jeho zkušenosti s podobnými osloveními v minulosti, nebo i jeho momentální nálada.

V tomto článku se vám budeme snažit poradit, jak zákazníka oslovit, aby ho vaše zpráva zaujmula.

-          V prvním případě si musíte uvědomit, že nemůžete oslovit náhodného člověka, který o vás nemá ani potuchy. Nejlepší je, když má zkušenosti s vašimi službami, nebo vás již dříve navštívil.

-          Lidé mají rádi osobní přístup. Proto je vždy lepší, když zprávu posíláte z nějakého jmenného e-mailu (např. jan.novak@e-mail.cz). V nejlepším případě máte v dolní části e-mailu přiloženou firemní vizitku, která také ukáže, s jakou společností má příjemce co dočinění.

-          Obsah prvního e-mailu by neměl být příliš razantní a neměl by nikomu nic vnucovat. Ideálně byste měli potencionálnímu zákazníkovi oznámit, že máte zájem s ním komunikovat a na co se specializujete. Dát mu na výběr, jestli od vás chce i nadále dostávat zprávy a v nejlepším případě mu poskytnout důvod, proč by vůbec měl.

-          Ve druhé zprávě máte šanci se nejvíce předvést. Ukažte, v čem jste rozdílní od konkurence a upoutejte pozornost např. věrnostními programy, nebo nějakými pokročilými možnostmi.

-          3. e-mail již může být nabídkový, protože jste příjemce seznámili s vašimi výhodami. Ty však musíte dokazovat v každém e-mailu.

Snažte se od zákazníka přiměřeným způsobem získat nějakou zpětnou vazbu, pomocí odkazů, nebo nabídek, které můžete pozorovat. Sběr informací je velmi důležitý. Můžete dané osobě posílat nabídky, které ji opravdu zajímají a upoutají její pozornost.

Dávejte si pozor, ať vaše e-maily nejsou příliš dlouhé, ale ani moc krátké. Nechcete přece zákazníka otravovat, nebo v něm naopak vzbudit dojem, že je vaše nabídka nedostatečná.