Rady, jak na to aneb jak příjemce neodradit

mailstats

Nejdůležitější je Předmět a První věta

První co vidím, když otevřu svojí e-mailovou schránku, je Odesílatel emailu a Předmět, proto se musíte snažit, abyste právě touto dvojicí příjemce oslovili. Vyvarujte se však časté chybě („Když to napíšu velkými písmeny, tak to určitě zaujme“).

Poté, co příjemce e-mail otevře, máte jednu z nejsložitějších částí za sebou. Dovolil bych si říct tak 40%. Přichází na řadu druhý nejsložitější problém, zaujmout obsahem. Opět se na to podíváme z pohledu příjemce, tzn. začátek e-mailu. Opět je to to první, na co se každý podívá. První fráze by měla vynikat, protože rozhoduje o tom, jestli si zprávu vůbec budu číst dál.

Oslovujte

„Dobrý den, pane Nováku“ je rozhodně příjemnější, než „Dobrý den, kliente“. Málo věcí Vás upoutá víc, než vaše jméno v příchozí poště.

Opakování se

Snažte se důležité informace ve sdělení třeba 2-3 zopakovat. Ujistíte se tak, že si příjemce informaci přečte, i když zprávu jen projede očima.

Dejte najevo, co po příjemci chcete

Dejte jasně najevo svůj záměr (Pokud si od nás přejete odebírat, klikněte na >> ODEBÍRAT <<). Raději zvýrazněte text, než abyste odkazovali obrázkem.

Obrázky v kampani?

Určitě ano, ale všeho moc škodí. Bez obrázků by Váš e-mail vypadal chudě. Obrázky velice dobře pomáhají upoutat pozornost (možná kvůli lenosti číst), navíc to strukturu zprávy celkem oživí.

Není však účelem, zahltit tělo zprávy obrázky. Čím víc obrázků, tím vyšší spam skóre, takže je možné, že na některé poskytovatele se e-mail vůbec nedostane. Někteří příjemci si obrázky třeba ani nezobrazí.

Pokud do kampaně chcete použít obrázek, měli byste nastavit alternativní text (alt) pro ty, co si obrázky nezobrazí. Častou chybou bývá nahrání velkých obrázků a jejich zmenšení pomocí „width“ a „height“. Obrázek má sice na svoji velikost výbornou kvalitu, ale stále má stejnou velikost, což způsobí pomalé načítání. Doporučuji nejdříve velikost obrázku upravit např. v Malování, Photoshopu, nebo Gimpu. Pozor na zachování poměrů stran.

Neschovávejte odhlašovací odkaz

Nemá cenu příjemci odebírat to, co chce. Pokud se chce odhlásit, ale neví jak, bude vaše e-maily stejně rovnou mazat. Bude na vás akorát naštvaný, protože mu zahlcujete schránku nechtěnými informacemi. Přece se nechcete vnucovat.

Kontrolujte vaší šablonu

Jen náhled zprávy nestačí. Zkuste si e-mail poslat, a zkontrolovat ho v Outlooku, Gmailu a Seznamu, možná budete překvapeni, co to vůbec posíláte.