Nepsaná Pravidla E-mail Marketingu

ID-100105838

Transformace nových klientů na dlouhodobé a věrné příznivce je nesmírně těžká a nelze jí docílit bez rozmyslu. Stejně jako každá marketingová strategie by měla být i ta e-mailingová  velmi dobře promyšlená a předem naplánovaná. Následující kroky by Vám měly ulehčit její sestavování:

1. Správa databáze kontaktů

Je zřejmé, že než budete moci posílat e-maily, musíte mít reálné příjemce. Tito příjemci jsou ochotni přijímat zprávy pouze s aktuálními a přínosnými informacemi. Divili byste se, kolik firem ztrácí čas a peníze rozesíláním nevhodně napsaných e-mailů.

TIP: Jakmile budete mít solidní e-mailovou databázi, očištěnou od příjemců, kteří se již kvalifikovali jako „zbyteční“, tak máte kus práce hotovo. Neodstraňujte však tyto kontakty, stačí je dát do samostatného seznamu. Nikdy nevíte, kdy se můžou v budoucnu hodit.

2. Naplánujte Váši e-mail marketingovou kampaň

Jakmile budou vaše seznamy kontaktů připraveny, můžete začít přemýšlet o tom, jak komunikovat s danými příjemci. Poradíme Vám pár tipů, co lze uvést v obchodním sdělení (e-mailu):

  • zdůraznění důležitých zpráv o Vaší společnosti, jejích akcích
  • oznámení nové služby nebo významné změny stávajících služeb
  • případová studie úspěšného řešení u Vašeho klienta
  • reprint článku, který Vám otiskli v nějakém časopise či publikaci
  • seznam užitečných tipů a rad pro Vaše zákazníky
  • oznámení o nově získaných klientech (reference)

TIP: Zaregistrujte si u některých úspěšných firem příjem informačních emailů. Je to skvělý způsob, jak přijít na nové nápady a vidět, co je opravdu efektivní.

4. Ideální doba na odeslání e-mailu

E-mail marketing je, ve srovnání s jinými formami marketingu, velice levný. Nicméně, stejně jako jakékoliv jiné  marketingové kampaně, i zde existují způsoby, jak srazit náklady na úplné minimum. Jedním z nejlepších způsobů, jak to udělat, je odesílat e-maily ve vhodnou dobu. Podotýkám, že neexistují žádný 100% fungující timing, který by šel nastavit pro každého, ale tato doporučení Vám pomohou jít tím správným směrem:

  • Vyhněte se víkendům jako mnoho spamu dostane poslal během této doby !!!
  • Vyhněte se pondělí , protože to je pro většinu lidí nejnáročnější den v práci !!!
  • Vyhněte se státním svátkům a období letní dovolené !!!

TIP: Nám se jako nejlepší dny pro odeslání kampaně jeví úterý, středa, čtvrtek (během pracovní doby). Další z věcí, kterou lze udělat pro zvýšení efektivity kampaně, je osobní telefonát příjemci. Zjistěte, zda se mu od Vás dostává kvalitního čtení. :-)

Na závěr Vám ještě připomenu dva úplně nejdůležitější body:

  • Nebuďte vlezlí a nezahlcujte příjemce mnoha zprávami týdně !!!
  • Poskytněte mu nějakou cennou informaci, která nebude znít účelově !!!

Pokud se budete držet alespoň těchto 2 tipů, pak se nemusíte ničeho obávat. První úspěch na sebe nenechá dlouho čekat, to Vám garantuji. Chce to jen trochu trpělivosti, nic Vám nespadne jen tak do klína.