Co je Email marketing?

Email marketing je nejúčinnější formou internetového marketingu poslední doby. Oblíbený je zejména jeho přesnou měřitelností, možností sledovat co příjemci s Vašimi zprávami dělají a poměrně lehké cestě, jak se dostat se svým sdělením přímo k Vašemu zákazníkovi.

Email marketing je však často chybně vnímán jako pouhé hromadné rozesílání zpráv. Dnešní nástroje poskytují bohaté možnosti, jak s emailem pracovat. Dokáží vyhodnocovat úspěšnost, přizpůsobovat další sdělení podle úspěšnosti toho předchozího, poskytovat přesné statistiky o čtenosti a klikatelnosti Vašich emailů, a dalších vymožeností.

Jednou ze základních výhod email marketingu je automatizace posílání. V sofistikovaných nástrojích si dokážete nastavit komunikaci se zákazníkem dopředu, a pak ji automatizovaně spouštět podle toho, jak se zákazník chová, nebo po jaké době je ve Vaší databázi.

Pokud zvolíte opravdu kvalitní nástroj (v češtině například AutoMail), budete moci bez znalosti programování vytvořit různé formuláře, dotazníky a průzkumy, které dají Vašemu email marketingu zcela nový směr. Pomocí nich hravě zjistíte, že email je nástroj, který Vám dokáže jednoduše a velmi rychle vydělat na Vaši marketingové činnosti.

Co potřebuji k email marketingu?

Email marketing si nelze představovat jako posílání emailů z aplikace MS Outlook. Potřebujete především nástroj, kterým budete emaily posílat. Ten vybírejte pečlivě a prostudujte si všechny jeho funkce. Dále budete potřebovat legální databázi svých zákazníků. Slovem legální myslíme takové zákazníky, kteří od Vás využili službu, podobnou té co nabízíte ve své kampani. Legálním zákazníkem je i takový, který Vám dal souhlas s posíláním obchodních sdělení.

Jiným kontaktům byste žádné zprávy neměli posílat. Nemáme rádi spam a neměli byste ho mít rádi také. Stejně postupem času zjistíte, že spam Vám žádné návraty nepřinese. Naopak.