Co firmy trápí a lze snadno řešit

buss

Co firmy trápí a lze snadno řešit, aneb jak prezentovat Vaše výhody všem a ve správnou dobu.

Každá firma má své výhody, které chce dát zákazníkům na vědomí. Ale často se dostává do situace, kdy neví, jak to zákazníkům sdělit. V dnešním článku si pojďme rozebrat, jak komunikovat Vaše výhody těm, kteří to zrovna potřebují – těm, u kterých je šance na uzavření obchodu ta největší.

Cílem Vás, jako dobrého obchodníka je, vysvětlit zákazníkovi všechny výhody, které Vámi nabízený produkt, nebo služba nabízí. Pokud k Vám přijde a jednáte s ním osobně, jistě máte předpřipravený scénář, který máte praxí ozkoušený a většinou funguje. Máte jasně dané, čím začínáte argumentovat, posloucháte reakce zákazníka, a podle nich pak přizpůsobujete své působení. Pokud jste dobrý obchodník, na konci tohoto procesu Vaše služby, nebo produkty prodáte.

Toto není nic neobvyklého a funguje to tak již od nepaměti. Vychází to ale z jednoho důležitého faktu. K tomu, abyste se dostali do obchodního jednání se zákazníkem, musí to být právě on, který do něj vstoupí. On udělá ten první krok, že Vás navštíví, nebo si s Vámi domluví schůzku. Až pak máte šanci na něj intenzivně působit. Pokud byste odchytávali zákazníky náhodně na ulici, nebo si vybírali ze svých starých obchodních případů, musíte mi dát za pravdu, že šance na úspěšné zakončení obchodu jistě klesá. (Tím však nechci říci, že by se to tak nemělo dělat)
Pojďme si to ale převrátit do dnešní doby. Lidé často informace hledají kratší formou, než návštěvou obchodníka. Před tím, než vyrazí reálně k obchodníkovi, hledají informace tou nejkratší cestou, kterou mají k dispozici. V dnešní době je ji jednoznačně internet.

Internet je pro Vás dobrý v tom, že na své stránky můžete umístit všechny výhody, kterými Váš produkt (nebo služba) disponuje. Často se ale nedíváte na tu podstatnější stránku věci, a to pochopení způsobu pohybu vašich zákazníků po internetu. Právě ona snadná dostupnost dat vede zákazníky k tomu, že procházejí informace z mnoha zdrojů. Na konci jejich cesty je již Vaše stránka v hlubokém zapomnění. Oni si nepamatují, kde všude nově nabité znalosti získali. Oni neprochází celý Váš web. Hledají jen konkrétní spojení (informaci).

Proč Vám obyčejný newsletter nepomůže

Většina firem používá email marketing jako hromadné rozesílání aktuálně platných akcí a slev. Uznejte sami, jistě takových emailů máte ve schránce spousty. Co dělají? Vezmou celou svou databázi a posílají informace příjemcům, kteří pravděpodobně o jejich nabídku ani nestojí. Co tím docílíte? Jednorázové navýšení prodejů vybraných produktů?
Pojďme vzít email, který skutečně prodává. Neměl by se chovat přesně tak, jako Váš obchodník? Neměl by vysvětlit každému zákazníkovi všechny benefity a výhody daného a konkrétního produktu? Zcela jistě ano. Email je geniální kanál na prodej produktů a služeb. Ideální nástroj, který obslouží Vaše zákazníky na dálku a později je vyzve k osobnímu kontaktu.
Zcela na místě se však ptáte, jak toto udělat. Vždyť hromadným emailem to přece nejde. To máte pravdu!

Kudy vede cesta?

Jednoduše, zkuste být stejní jako reálný obchodník. Zastavte se na chvilku a definujte výhody Vašeho produktu. Zamyslete se, jak ho prezentovat, které výhody působí na zákazníky nejlépe, sestavte si návaznosti v prezentování výhod a nakonec dodržujte pravidlo, které platí v reálném obchodu – neprodávejte hned. Na nikoho nepůsobí dobře, pokud prodejce vyhrkne cenu ještě předtím, než produkt poznáte.

Pokud se Vám toto povede, jednoduše jste vyhráli. Nyní si totiž ukážeme, jak tento dobře promyšlený přístup aplikovat na všechny Vaše zákazníky. Jak konečně zajistit komunikaci takovou, kterou jste si přesně definovali, a která se bude dodržovat u všech Vašich zákazníků. Bez starostí.

Jak to tedy udělat?

Je zřejmé, že hromadným posíláním emailů toho nedosáhnete. Potřebujete nástroj, který zvládne posílat zprávy individuálně příjemcům tak, jak je Vaše firma nabírá. Ano, mluvím tady o automatizované komunikaci, kde si nadefinujete, co chcete poslat, v jakém časovém rozložení a kde chcete od zákazníka zpětnou vazbu.

Komunikace

Každý typ zákazníka bude mít sled takto definovaných emailů předem nastavený a Váš email marketingový nástroj se bude start o to, aby každému novému zájemci tyto informace poslal.
Jaký nástroj však toto dokáže udělat? Na trhu je spousty email marketingových nástrojů. Pokud však po nich chcete pokročilejší funkce, zbyde jich pouze hrstka. Většina je v anglickém jazyce, ale existují i české produkty.

Pokud nechcete hledat a chystáte se začít používat takové řešení, které Vám nabídne absolutně komplexní funkce, které budete v budoucnu potřebovat, vyzkoušejte email marketingový nástroj AutoMail. Všechny tyto zdánlivě složité funkce zvládne s lehkostí a Vy se stanete odborníkem na Váš online marketing během chvíle. AutoMail nezvládá jen automatizovanou komunikaci, ale hravě v něm vytvoříte formuláře pro Váš web, ankety, průzkumy spokojenosti, průzkumy trhu, zastoupí Vám CRM systém a překvapí Vás množinou dodatečných funkcí. Všechny jsou spojeny v jeden celek tak, abyste již další nástroj pro svůj email marketing nepotřebovali.

Nyní můžete využít zkušební doby k seznámení s aplikací zcela zdarma.