10 nutných email marketingových tipů

em2

Ještě předtím, než napíšete první emailovou kampaň, projděte si těchto 10 nutných email marketingových tipů, na které byste neměli zapomenout. Pamatujte na to, že v emailu platí pravidlo „dvakrát měř, jednou řeš“ dvojnásob.

Rozeslání emailové kampaně, ať už slýcháte co chcete, není jednoduchou záležitostí. Pokud chcete skutečně uspět a generovat s kampaně patřičný profit, budete muset dodržovat určité pravidla. A právě ty nejzákladnější Vám přinášíme v tomto článku.

Tip 1: Ujistěte se, že Váš email obsahuje dostatečné množství odkazů

Hlavní cíl Vašich kampaní je, aby generovali přístupy na Vaše stránky. Ať za účelem registrace do Vašich seznamů kontaktů, nebo přímo prodávali určité zboží, nebo produkt. Mějte na mysli, že uživatele Vaše emaily nebudou dopodrobna studovat. Dejte jim Váš odkaz na více místech emailu. Nenuťte je přemýšlet a směřujte je přesně tam, kam chcete.

Všeobecně můžeme napsat, že odkaz by měl být v každém odstavci textu.

Tip 2: Minimalizujte použití obrázků

Pokuste se vytvořit dobrou HTML šablonu emailu, která neobsahuje příliš obrázků. Nikdy nedávejte do obrázků text, který by si měl uživatel přečíst, aby získal informace jak dokončit proces nákupu/registrace/atd.

Berte v potaz, že lidé nechtějí vždy stahovat obrázky Vašich produktů. Kampaň musí být čitelná i bez nich.

Tip 3: Nechte uživatele snadno odhlásit

Možná to zní trochu nelogicky, ale dávejte si pozor na to, abyste umístili výrazný odkaz pro odhlášení z Vašeho seznamu. Pokud se bude příjemce pokoušet odhlásit z odběru, může se cítit velmi frustrovaný, pokud ihned nenajde odkaz na odhlášení. V takovém případě Vaší zprávu rád označí jako spam a Vy budete mít v budoucnu problém s doručitelností Vašich sdělení i ostatním zákazníkům.

Pokud se zákazník chce odhlásit, dejte mu tuto možnost jasně najevo a pokuste se mu tento krok co možná nejvíce ulehčit.

Tuto funkcionalitu má velice dobře udělanou plně český systém AutoMail. Odhlášení ze seznamu tak probíhá pouhým jedním kliknutím a odkaz si můžete umístit přesně kam chcete.

Tip 4: Sledujte aktuální spamovou politiku a restrikce

Jak se mění spamová politika a co by měly emaily splňovat pokaždé, když odcházejí od Vaší společnosti, byste měli sledovat a upravovat podle toho své kampaně. Vím, že se jedná o činnost poměrně nezábavnou, nicméně patří mezi nutnosti, které Vám zaručí, že Vaše kampaně budete moci posílat i v budoucnosti.

Tip 5: Optimalizujte dimenzi Vašich HTML šablon

Email není webová stránka. Vaše emaily si bude zákazníci číst převážně v náhledových oknech jejich poštovních klientů. Dejte si pozor, abyste toto pole řádně využili. Správný email by měl být kolem 660 px široký a hlavička by neměla přesahovat 100 px na výšku. Pokud si v náhledovém okně někdo email zobrazí, neměl by vidět hlavičku i část textu.

Testujte – pošlete si nejprve zprávu sobě a podívejte se na ni v různých emailových klientech. Je Vám jasné, o čem kampaň je, ikdyž nemusíte scrollovat?

Tip 6: Pište krátké texty, které lze přečíst pouhým letmým pohledem

Toto je velká a známá pravda, kterou však porušuje mnoho email marketéru. Lidé emaily nečtou. Oni je skenují. Pište tedy krátké texty, které lze rozluštit i pouhým přejetím očí. Zvýrazňujte podstatné věty v textu. Vyrobte tlačítka, na kterých je jasně a stručně napsáno co se stane, pokud na ně kliknete.

Uvidíte, že míra prokliků se pak zvýší.

Tip 7: Udržujte si Váš seznam kontaktů čistý

Ano, tušíte správně. Opět zde o spam. Pokud Váš seznam emailových adres bude obsahovat velké množství špatných, nebo neexistujících adres, Vaše rozesílka bude označena jako spam. Udržujte si tedy Vaše seznamy kontaktů aktuální a vždy čisté.

Tuto problematiku „čistoty“ seznamů má skvěle vyřešený software pro hromadné rozesílání sdělení AutoMail. Ten se sám a zcela automaticky stará o čistotu Vašich seznamů. Pokud některá emailová adresa neexistuje, sám to dokáže zjistit a smazat tuto emailovou adresu z Vašeho seznamu. Pokud má někdo plnou schránku, adresu tam nechá a doručí mu email znovu. Tak se zaručí, že budete mít vždy aktuální a zcela čistou databázi.

Tip 8: Používejte ve své šabloně správné značky

Stejně jako webové stránka se optimalizuje především pro vyhledávače, emaily se optimalizují pro čitelnost. Ať už jde o různé verze poštovních klientů, nebo pro čitelnost bez zobrazení obrázků. Používejte tedy zejména tagy ALT (alternativní text) a okomentujte obrázky a odkazy tak, aby byly čitelné i bez zobrazení obrázků.

Pošlete si emailovou kampaň na svou adresu a pokuste se ji přečíst i bez načtených obrázků. Je stále čitelná?

Tento fakt elegantně řeší aplikace AutoMail, kde se ještě před uložením a rozesláním kampaně můžete podívat na zobrazení emailu v různých poštovních klientech přímo v aplikaci.

Tip 9: Nestřílejte naslepo. Pošlete testovací emaily.

Vím, že toto je fakt, který by zde snad ani nemusel být zmíněn. Nicméně vemte si ho k srdci a skutečně ho dodržujte. Neexistuje nic horšího, než když odešlete na 100 000 adres email, který obsahuje špatný odkaz, chybu v textu, atd.

Tip 10: Posílejte s HTML verzí i textovou verzi emailu.

Je jasné, že každý Váš příjemce nebude schopen zobrazit HTML verzi emailu. Jedná se především o uživatele mobilních zařízení. Přesvědčte se, že posíláte obě verze emailu.

Aplikace AutoMail umí posílat obě verze emailu, kdy se automaticky příjemci načte ta, kterou preferuje. Tím zaručíte, že si Vaše obchodní sdělení přečte skutečně každý, kdo o něj bude mít zájem.